RAHMAt mubut lulus cpns

AKU LULUS CPNS..
(AKU MERENUNG 😭😭)

SEBELUM TIDUR AKU TERINGAT,,
KENAPA ALLAH TAKDIR
AKU BISE LULUS CPNS..

ini jelas, doa orang tue terutame ayah dan ibu..
aku tak tau, seberape banyak die sujud malam,
tapi yang aku tau..

wak aku telah menyisihkan uang gaji ngajar ngaji nya 300rb setiap bulan..

untuk kirimkan
belanje aku d tanjungpinang 😭😭..

dan beliau berenti merokok, untuk menghemat belanje..
demi siape..
demi rahmat ikhsan.. demi sekolah.. demi nak jadi orang sukses...😭😭

dan yang aku tau wak aku adelah imam di kampung kami..

yang aku tau aku adalah anak bungsu yang satu satunya mengenyam pendidikan tinggi😭😭

wak aku pernah cerite kepade sepupunya yang sepuh..
bah** (pak long kadir )
anak aku ni aku wakafkan untuk jadi orang berhasil..

Ya Allah.. nangis aku tulis kisah ini. 

Perjuangan tidak smpai di sini..

ketika yang lain pergi kuliah..
dengan motor..
aku naik angkot , dan stop angkot harus berjalan jauh dulu,,

dan pulang kuliah aku jalan kaki.. jauhnya 4 km.. karena aku tk mampu bayar ojek..
duit tak ada..

sepatu yg aku pakai , aku tak peduli, cantik ke, tidak ke yang penting aku tamat..

Ya Allah..
mungkin sedikit perjuangan dan doa ini..
engkau balas dengan berjuta nikmat..

tidak sedikit juang mak aku, mengantar untuk sekolah mts, dan die selalu menceritekan ,,
kalau tak jadi orang memang lah..

hari ini..
aku mewakilkan dari kampung sejontot..
mengahrumkan name kampong itu..
bapak aq ade di situ..

dan aq besar dari situ..

semoge harumlah name nye..

dan bermanfaatlah..
diriku keluarge ku..
dan mudah2an dulunye susah..

kemudian hari akan jadi orang senang...

😭😭😭
ALLAHIMMA SHOLLIALA SAYYIDINA MUHAMMAD..

Comments

Popular posts from this blog

Cara mengobati terkena Ikan lepu dan sembilang serta ikan berbisa lainya

IKAN TOKAK

Pondok buruk Film mengharukan dan buat menangis