MALAM YANG GELAP, di terangi LAMPU MINYAK TANAH

bak kate peramli.
di bawah sinaran lampu MINYAK TANAH.

di dalam psikologi yg saya amati.

pembualan atau percakapan itu paling lancar,
apabila di saat mati lampu, atau hanya lampu remang2 atau pakai lampu pelite dan lilin.. dan cerita itu akan berakhir apabila lampu hidup..

malam ini penulis, mengajak kalian bermain di dalam dunia hantu, dunia gelap, itu lah dunia yg di bawah lampu minyak tanah.

yang wajah kita tak seberapa jelas bila di lihat,

sebenarnya saya ini menceritakan,
bagaimana zaman dulu,
yg nyaman, yg di bawah lampu serongkeng,, di siapkan lempeng,
air teh, dan kita mendengarkan org tua berbual di rumah kita, yang berlantai kan nibung.

terus dengan nyamanya tertidur sambil telinga mendengar org tua bebual kisah mereka,
dan rupanya tibaa2 udah pagi..
hehe..

adakah kawan2 pembaca, zaman itu yang merasakan seperti kisah saya di atas..
enak kan..

mohon maaf, saya ini sering menulis nostalgia,
yg berkicau hanya pada masa lalu..
dan saya rasa kalau tiada masa lalu..
terlalu sombong kitanya.

dan ini pun lagi hangat2 nya rajin menulis..
dan semangat2nya.

walaupun entah apa yg di tulis..

yang penting menulis...

#belajarmenulis
#nakkomen2lah.

Comments

Popular posts from this blog

Cara mengobati terkena Ikan lepu dan sembilang serta ikan berbisa lainya

IKAN TOKAK

Pondok buruk Film mengharukan dan buat menangis