malam dan Lipan, ketika di kampung

sedikit berbagi kisah tentang lipan.

termotivasi saya bercerita tentang ini ,

karena kawan saya yang dari padang menceritakan ketika kkn dia di rayap lipan, dan dia geli bukan main dan takut sekali..

jadi saya ingin menceritakan keakraban kami dengan lipan ketika di kampung.

sebenarnya sampai saya sekarang
mungkin 30 kali badan saya dah pernah lah di gigit lipan,,

baik dari kepala, tangan , muka alhmdlillah belom pernah.

memang sakit , dan kadang bengkaknya itu suka pulak dimain2 kan, hehe

dulu kawan saya ketika mau pramuka di sembulang, malamnya di gigit lipan di mukanya daerah mata,, dan pagi pagi dia berangkat pramuka ,, matanya satu dah tertutup, sakitnya tak seberapa, malunya itu.. tak tahan..

begitulah hampir lipan itu seolah menjadi bagian kepahitan dan kesakitan hehe,,

itulah masa indah dulu, mungkin kalau di kota dah tak ade dah name lipan ni..

semoge bise terinspirasi utk jadi lipan,, hee e..

maksudnya terinspirasi jadi kuat,,
dan bile ade musuh menyerang,,
kite kasi racun.. filosopi macam ape ni hehehe

sekian

Comments

Popular posts from this blog

Cara mengobati terkena Ikan lepu dan sembilang serta ikan berbisa lainya

IKAN TOKAK

Pondok buruk Film mengharukan dan buat menangis