sajak kerinduanku

yang aku rindu itu zaman dulu

ketika tertidur di lengan seorang ibu.
dan terbangunpun sudah di dalam kelambu..

yang aku rindu itu

ketika zaman naik sampan pergi ke kelong betawi.
perginya petang hari.
kemudian pulangnya subuh hari..
yg indahnya itu, laut warna kemerahan ketika di dayung.
dan suasana laut tenang di malam hari.

yg aku rindu itu ?

ketika malam di temani lampu serongkeng.
kemudian melihat lipan merayap di dinding.
dan ibuku menyiram dengan air panas.

yang aku rindu itu ?

ketika sebelum subuh di bangunkan kawan, untuk menjadi pemukul beduk bersama.

yang aku rindu itu ?

kenangan manis dahulu,
yang telah termakan waktu.
dan mustahil terulang kembali.

begitulah ..

mungkin terbayang di kepala saudara...
apa saya ucap di atas..

semoga kenangan semua itu tak menjadi kita lupa daratan...

Comments

Popular posts from this blog

Cara mengobati terkena Ikan lepu dan sembilang serta ikan berbisa lainya

IKAN TOKAK

Pondok buruk Film mengharukan dan buat menangis